Over de helft :D - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kelly Huisman - WaarBenJij.nu Over de helft :D - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kelly Huisman - WaarBenJij.nu

Over de helft :D

Blijf op de hoogte en volg Kelly

20 April 2015 | Australië, Cairns

Hey allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van mezelf heb laten horen, dus hier komt weer een verslag :) Ik zit al over de helft van mijn stage, jippie!
De reden dat ik lang niks heb laten horen is dat ik niet veel nieuws heb om te vertellen. Ik zit nu bijna 3 weken in Tim z'n hostel en heb veelal gewerkt. (42,5 uur in de week hier) dus zelfs meer dan bij mijn vorige hostel. Het management kan hier ook nog wel wat leren, soms wordt je erg onrespectvol behandeld door 1 van de managers hier, gelukkig is de rest wel aardig, dus bij die ene man is het maar het ene oor in en het andere oor uit! Werken zelf gaat erg goed, na 2 weken al 2 keer helemaal alleen mijn shift gedraaid en ik ben verantwoordelijk voor de kassa dat alles klopt en er geen kasverschil is, helaas is dat nog niet gelukt (op een gegeven moment sta je met zijn 4ren en dan is alles in de gaten houden best lastig!), maar gelukkig is het beide keren $5 te weinig en $8 teveel geweest, dus dat is niet heel erg! Verder vind ik het erg leuk om alle verhalen van backpackers te horen, kan niet wachten tot ik die verhalen thuis kan gaan vertellen aan iedereen!

Het goede nieuws is zeker dat de tijd hier een stuk sneller gaat, ik heb hier al zoveel leuke nieuwe mensen leren kennen, als ik alleen op mijn kamer zit, krijg ik altijd wel een berichtje of wordt er op mijn deur geklopt of ik wat wil doen, super!
Helaas gaat een van mijn vriendinnetjes over 2 dagen weg, verder met haar vriend door Australië reizen, dit zijn altijd de lastige momenten aangezien ik door haar ben ingewerkt heb ik namelijk heel veel tijd met haar doorgebracht. Zij heeft mijn mening over Amerikanen in een positieve zin veranderd, haha ;) Gelukkig zijn ze van plan om volgend jaar naar Nederland te komen dus dan zie ik ze weer!

Daarnaast is het leven hier nu eigenlijk heel standaard en gewend. Ik heb het al koud als het 23 graden is, dan loop ik in een lange broek en vest rond, ja ik hoor wat jullie denken, hoe gaat ze Nederland dan overleven als ze weer terug is? Ik heb geen idee! Gelukkig kan ik nog 3 maanden van dit mooie weer genieten, okal gaan Tim en ik met onze rondreis in juni/juli ook naar Sydney en Melbourne waar het dan rond de 15 graden is, brrr.

Dat is ook nog een nieuwtje, Tim en ik hebben onze rondreis zo goed als gepland.. nog een paar afwegingen en laatste beslissingen en dan kan het definitief gemaakt worden, waar we allemaal heen gaan hou ik als verassing voor eind mei, want dan is waarschijnlijk alles definitief!

Op de planning voor morgen staat Hartleys (met de 2 Amerikanen waar ik het net over had, Nicole en Matt) :)
Dit is een soort dierentuin, maar heel erg gefocust op krokodillen. Er zijn shows waarbij ze gevoerd worden en je ze van erg dichtbij kan bekijken, super veel zin in!

Verder voor de maand mei staat het duiken waarschijnlijk op de planning, maar je weet het maar nooit, ligt aan de werkuren van Tim en mij en natuurlijk het weer!

Dat waren alle positieve dingen, nu de negatieve:
- Ik moet hard aan de bak voor school, haha!
Erg lastige opdrachten en veel informatie en documenten nodig van het hostel, en zoals ik al zei is het management niet echt denderend en kom ik dus niet zo snel aan informatie in de vorm van een interview of documenten, maar even iets voor bedenken! gelukkig heb ik nog 2 maanden de tijd, dat moet zeker goed komen! Maar nu eerst even genieten van de tijd dat ik geen heimwee meer heb en hier nog heel graag met al deze leuke mensen tijd wil doorbrengen!

Dit was het weer voor vandaag, ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om mijn avonturen te lezen, en hopelijk heb ik bij het volgende verlag mijn rondreis rond, mijn verslag bijna af en gedoken! Tegen die tijd komen er ook weer leuke nieuwe foto's op Facebook!

Cheers en een dikke kus vanuit Aussie!

  • 20 April 2015 - 08:42

    Jenny:

    wat leuk om weer een verslag te lezen. De mooiste vind ik dat je je draai daar toch hebt gevonden en nu ook lekker kunt genieten van alles... Super meissie..
    Veel sterkte met je opdrachten voor school, maar jou kennende komt dat zeker goed.
    Ook de groetjes aan Tim en heel veel liefs vanuit het zonovergoten Joure. (Alleen geen 25+ graden)

    Dikke kus

  • 20 April 2015 - 11:54

    Maarten:

    Leuk geschreven. Klinkt goed hoor, hopelijk wordt het wat warmer voor je, 23 graden, brr... behoorlijk frisjes ;-) Have fun! X

  • 20 April 2015 - 22:40

    Je Pappie En Mammie:

    Lieve Kelly, wat een mooi geschreven verhaal. We zijn superblij dat je een moeilijke periode achter je hebt gelaten en weer beter in je vel zit. Zijn trots hoe je alles hebt aangepakt en opgepakt...... Nu je schoolopdrachten nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Komend half jaar ga ik voor mijn stage Down Under in Cairns, Australië. Hiermee probeer ik jullie allemaal een beetje op de hoogte te houden!

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 6208

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 22 Juli 2015

Stage Down Under

Landen bezocht: