Melbourne & Sydney - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kelly Huisman - WaarBenJij.nu Melbourne & Sydney - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kelly Huisman - WaarBenJij.nu

Melbourne & Sydney

Blijf op de hoogte en volg Kelly

01 Juli 2015 | Australië, Cairns

Hallo allemaal!

Na een maandje weer een update en in deze maand is er natuurlijk veel gebeurd, Tim en ik zijn namelijk aan onze geweldige trip begonnen! Na afscheid genomen te hebben van alle mensen in cairns (met de nodige tranen van mij,haha) zijn we 21 juni sochtends naar Melbourne vertrokken. Redelijke vlucht gehad, behoorlijk wat turbulentie. Toen we aankwamen voelde we het gelijk al brrr KOUD! Wat natuurlijk niet zo gek was, we gingen met 26 graden weg en kwamen in het rond de 14 graden koude Melbourne terecht, maarja jas goed dicht en hups op naar het hotel. Erg goed hotel en super lekker bed, feest! We waren 5 dagen in Melbourne en in die 5 dagen hebben we vooral veel gelopen. 2 van de 5 dagen was een trip, met een overnachting. Dit was de eerste dag de Great Ocean Road en de tweede dag nog wat mooie views, chocolade fabriek en natuurlijk PHILIP ISLAND. Great ocean road was erg gaaf en erg mooie uitzichten gehad! Veel gereden op deze eerste dag, we sliepen in een mooi huis en hebben savonds met de rest van de groep lekker gegeten. De volgende dag was mijn dag, ik keek hier ontzettend naar uit namelijk: Philip island en wat was het leuk! Super schattig toen ze de zee uitkwamen waggelen, fantastisch! Al met al 2 super dagen gehad! Daarna hebben we met Nicole en Matt afgesproken (leren kennen in Cairns) met hun hebben we heerlijk pasta gegeten en zijn we savonds het Eureka Skydeck opgegaan, 88 verdiepingen, me oren klapten dicht in de lift, maar wat een geweldig mooi uitzicht was dat, wauw! Alle lichtjes van de hele stad, super, daarna door naar een aparte bar wat op een soort laboratorium leek, drankje gedaan waar een spuit inzit (foto staat op Facebook). Laatste dag rustig aan gedaan en gewoon nog in de stad rondgelopen. 26 juni vertrokken we in de ochtend weer, opweg naar het vliegveld om naar Sydney te vertrekken. We hebben 4 dagen in Sydney gehad en wat een leuke stad is het! Eerste dag naar het opera house en Sydney harbour bridge geweest en lekker in het zonnetje gezeten! Ik moet zeggen dat we tot nu toe erg geluk hebben met het weer, altijd droog geweest! De 2e dag hadden we gepland om naar de blue mountains te gaan, dit ging alleen helaas niet door omdat ik ziek was, erg jammer maar voelde me echt heel erg slecht (verkeerd eten waarschijnlijk?) gelukkig kon onze trip naar de blue mountains verzet worden naar de dag erna! De dag erop voelde me ik nog slapjes maar wel goed genoeg om mee te kunnen! Het was een mooie dag en super mooie uitzichten gehad, blue mountains is 10x zo oud als de grand canyon! Veel gelopen (zo'n 3/4 uur met veel trappen) wat niet echt meeviel soms na zo ziek geweest te zijn, maar het is me gelukt! Super leuke dag met een leuke tripguide! De laatste dag in Sydney zijn we heerlijk een dagje naar Bondi Beach gegaan, wat een super leuk strand en super levendig, heerlijk genoten met super lekker weer! Ik vind het moeilijk om een voorkeur te geven voor Melbourne of Sydney omdat ik beide steden erg leuk vind maar erg verschillend, Melbourne voelt wat kleiner en "huiselijker" aan, waar Sydney levendiger is en groter en met het opera house en de bridge, maar als ik dan moet kiezen gaat mijn voorkeur wel naar Sydney (misschien ook beetje door het warmere weer, haha!). Gisteren avond stapten we in de bus, 12 uur lang in de nachtbus richting Byron Bay, waar we nu zitten. Erg leuke plaats en mooi en leuk strand, leuke kleine winkeltjes en erg levendig! Vandaag heerlijk samen over het strand gelopen in het zonnetje en door de straten gestruind en savonds met zonsondergang fish and chips gegeten, heerlijk! Morgen gaan we kajakken en hopelijk spotten we dolfijnen en/of walvissen! Ik zal jullie op de hoogte houden en jullie kunnen ons ook een beetje volgen via Facebook!

Liefs van ons!
Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Komend half jaar ga ik voor mijn stage Down Under in Cairns, Australië. Hiermee probeer ik jullie allemaal een beetje op de hoogte te houden!

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 6195

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 22 Juli 2015

Stage Down Under

Landen bezocht: