Halverwege de oostkust :) - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Kelly Huisman - WaarBenJij.nu Halverwege de oostkust :) - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Kelly Huisman - WaarBenJij.nu

Halverwege de oostkust :)

Blijf op de hoogte en volg Kelly

11 Juli 2015 | Australië, Agnes Water

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels 1,5 week verder en ook wij zijn weer wat plekken opgeschoten. Mijn laatste verslag ging over Melbourne en Sydney en nu ga ik even wat vertellen over de andere plekken waar we zijn gestopt.

Onze eerste stop na Sydney: Byron Bay!
Na een nachtbus van 12uur lang vanuit Sydney (klinkt erger dan het is) kwamen we eindelijk aan in Byron Bay, hier werden we samen met nog watr anderen van het busstation opgehaald door iemand van het hostel. We hebben 2 nachten in Byron Bay geslapen, 1 dag zijn we wezen kajakken. In het begin vond ik het best even eng met die hoge golven, maar het was super leuk! We hebben zelfs een groep dolfijnen gezien dicht bij onze kajak, super vet! Die avond hebben we heerlijke fish & chips gegeten en vervolgens, jaja, sinds 5 maanden, tv gekeken! De voice Australia was op dus dat was wel even leuk. De 2e dag hebben we lekker rustig aan gedaan en bij het strand gelegen en door het plaatsje heen gelopen. De dag erna was het alweer tijd om in de bus te stappen richting onze volgende stop:

Surfers Paradise! Hier hebben we maar 1 nacht geslapen en dus 1,5 dag gehad. Dat was uiteindelijk prima, want het was er erg klein en er was niet zoveel te doen, rondgewandeld over het strand en hier een daar even lekker wat gedronken. De 2e dag hadden we super veel mazzel, we wouden namelijk walvissen gaan bekijken maar de tour zat vol. Toch zijn we nog even lang het loket gegaan (voor het geval iemand niet kwam opdagen) en dat was ook zo! Wij konden dus alsnog mee, mazzel! Hier hebben we best veel walvissen gezien van best wel dicht bij dit was dus super gaaf!

Volgende stop na een 2,5 uur durige busrit: Brisbane!
Echt een super leuke stad en aan de ene kant wel jammer dat we daar maar 2 nachten hadden! Het ging in het begin even mis aangezien er geen boeking voor ons in het hostel was, maar dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen gelukkig. Erg leuke plaats dus, met leuke winkels en erg levendige straten met artiesten. Ik heb hier ook een super leuke nieuwe tas gescoord :D Veel gelopen deze twee dagen en een super leuke tijd gehad en ook nog 1 avond heerlijk pasta en pizza gegeten bij vapiano mmm!

Na Brisbane hadden we een rit van 1,5 uur richting Noosa. Hier zouden we maar 2 nachten slapen, 1 nacht voor Fraser Island en 1 nacht na Fraser Island. Dus, in Noosa aangekomen ever lekker rustig aan gedaan en inpakken, want er mocht maar een kleine tas en 5kg mee naar Fraser Island waar we 3 dagen en 2 nachten zouden verblijven. Uiteindelijk allemaal gelukt en de volgende dag zijn we met onze groep (18 man) in de 4 wheel drive auto's naar Fraser Island vertrokken, eerst met de ferry en vervolgens zelf crossen over het prachtige strand. (ik heb natuurlijk niet gereden, je moest boven de 21 zijn met een rijbewijs)! Hier hebben we 3 super dagen gehad, mooie dingen gezien en mijn 2 favorieten waren wel Lake Mckenzie en Eli Creek. De eerste was een freshwater lake, dat wil zeggen dat je het water in het meer gewoon kon drinken! Het zand was daar zo zacht dat wanneer je er overheen liep het gewoon piepte en je kon bovendien ook je haar er mee wassen en je tanden ermee poetsen! Eli Creek, was heel erg koud maar ook weer een freshwater riviertje waar je in kon gaan liggen en dan met de stroming mee kon zwemmen weer naar het strand, erg leuk! Nog veel meer mooie uitzichten gezien, erg genoten!

Gisteren gingen we weer met de bus van Noosa naar Agnes Water waar we nu zitten, dit was een busreis van 8,5 uur. We zijn hier alleen gestopt zodat we niet super lang in de bus zouden zitten dus we hangen hier lekker bij het hostel rond en zijn vanochtend een paar uurtjes naar het strand geweest. Vanavond gaat namelijk onze bus richting Airlie Beach, weer een nachtbus (jeej..) deze trip gaat 9 uur en 50 minuten duren, maar dit is gelukkig de laatste lange!

Vanuit Airlie Beach gaan we als het goed is naar de Whitsundays, hier gaan we 2 dagen/2 nachten (komen s'ochtends terug) zeilen! Ik heb het weer een beetje in de gaten gehouden en hoop dat het nog wat veranderd, er wordt namelijk een hele harde wind verwacht met hoge golven (5 meter) en dat moet ik niet hebben met mijn zeeziekte, voor zekerheid nog maar extra pilletjes halen morgen! Dit is het weer en mijn volgende reisverslag wordt waarschijnlijk ook mijn laatste in Australie, want na Airlie Beach gaan we nog naar Magnetic Island en daarna gaan we alweer terug naar het mooie Cairns waar we nog 3 nachten hebben en dan gaat ons vliegtuig weer terug naar huis! Volgende verslag is dus over ongeveer 1,5 week!

Tot dan :D

Liefs!