Soft cones, aboriginals, wilde dieren en pech - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kelly Huisman - WaarBenJij.nu Soft cones, aboriginals, wilde dieren en pech - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kelly Huisman - WaarBenJij.nu

Soft cones, aboriginals, wilde dieren en pech

Blijf op de hoogte en volg Kelly

15 Maart 2015 | Australië, Cairns

''Hi love how are you?''
Zo wordt ik hier vaak begroet dus ik dacht, doe het nu ook maar even hier op mijn blog. Nog niet zo lang geleden sinds mijn laatste blog, maar wel deze week super veel meegemaakt, dus zet jullie leesbrilletjes maar weer op, hier gaan we.

Vorige week maandag is Lindy dus aangekomen, super leuk en super gezellige eerste dag bij de Lagoon gehad. Het zonnetje scheen de lucht was blauw.. jullie snappen het wel. Hier kon daarom het inmiddels bijna legendarische Mac Donalds soft ijsje, ofterwijl de soft cone niet aan ontbreken. Helaas was dit dan ook een van de laatste dagen van de week dat het NIET geregend heeft. Van dinsdag tot en met zaterdag heeft het allemaal maar gestormd en geregend. Thanks cyclone Nathan (http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2015/3/Cycloon-schampt-kust-Australie-1725116W/).
Helaas werd hierdoor onze duiktrip waar we met z'n drieën zouden heengaan, Tim, Lin en ik, van donderdag gecanceld, maar er was hoop, we konden onze trip verzetten naar zondag. Super blij en het weer zag er prima uit op het eerste gezicht. Onze blijdschap mocht helaas niet al te lang duren, want zaterdag hoorde we dat onze duiktrip van zondag ook niet door zou gaan in verband met de nog te harde wind en te hoge golven (8/10 meter). Desalniettemin hebben we wel wat leuks gedaan zondag, maar daar zo meer over. :)

Woensdag zijn Lindy en ik naar de aboriginals geweest en wat hebben we gelachen. Geschminkt en wel geluisterd en gekeken naar verhalen en optredens en zelfs zelf nog even op het podium gestaan, waarna we een gelukssteen kregen, awesome! Erg lekker gegeten en al met al super veel lol gehad, geslaagde avond dus!

Rest van de dagen zelf nog gewerkt en veel in het hostel gezeten met Tim en Lindy en de rest door de regen en naar het shopping center geweest, waar we naar de bios zijn geweest. En in plaats van 18 dollar wat we eigenlijk moesten betalen en dankzij Tim zijn backpackers pasje die uit z'n tas viel kregen we backpackers korting (ja dat bestaat), en was het nog maar 10 dollar, meevallertje! Ook hebben we deze dagen veel yahtzee gespeeld (en uitgelegd) met anderen, erg leuk om te zien dat vooral mensen uit Engeland alleen maar de straten willen gooien, haha!
Zaterdag zijn Lindy en ik ook nog even naar de fruitmarkt geweest wat leuk was, lekker fruit proeven en een watermeloen meegenomen om vervolgens in de middag lekker op te eten.

Dan zondag, plannen dus gewijzigd niet duiken maar met z'n drieën naar Cape Tribulation, super leuk! We werden om 07:00 opgehaald en om 19:00 weer bij het hostel neergezet. Over de hele dag genomen zo'n 500 km afgelegd, maar super veel moois gezien. Eerste stop was in Port Douglas, bij de Wild live habitat. Hier hebben we kangaroes en walibies gevoerd en ik heb zelfs een selfie met een kangaroe, yes! Verder hebben we hier wat reptielen gezien zoals een baby krokodil en een slang. En op kers op de taart heb ik ook nog een koala vastgehouden en het natuurlijk laten vastleggen, haha ze zijn echt super zacht en schattig! Alle foto's komen binnenkort weer op Facebook, nog even geduld :)

Daarna hebben we lekker geluncht bij een Beach house en daarna zijn we doorgereden om daarna door het regenwoud te lopen, echt super vet! We zijn ook nog even op het strand geweest bij Cape Tribulation, daar waar 2 wereldwonderen samen komen, het oudste regenwoud ter wereld en het Great Barrier reef!! En we hadden de hele dag mooi weer, wat super was!

Al met al dus een super geslaagde dag en een super geslaagde week!
Lindy is hier morgen helaas alweer voor het laatst, wat ging deze week snel en Lin en Tim bedankt voor alles!
Dit was het wel weer, komende weken wordt het zoals altijd werken bij de receptie en af en toe een bar!
Hopen dat het mooie weer blijft, dat maakt het werken iets minder erg!

Cheers!

• 15 Maart 2015 - 18:49

Jenny:

wat weer mooi omschreven en wat een geweldige natuur daar. Zo gaat ee tijd wel snel he. Nu maar weer Wat werken en dan weer een nieuw avontuur... Veel liefs en groetjes uit Joure, waar het nu een paar dagen erg koud is, dus geen strand,bikini en ijsjes weer