2 weken in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kelly Huisman - WaarBenJij.nu 2 weken in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kelly Huisman - WaarBenJij.nu

2 weken in Cairns

Blijf op de hoogte en volg Kelly

26 Februari 2015 | Australië, Cairns

Hallo allemaal!

Ik zit nu 2 weken in Cairns, Australië. Sinds m'n laatste verslag heb ik nog wel iets super leuks gedaan samen met Tim!
Afgelopen zondag zijn we namelijk naar Fitsroy Island geweest. Om 9 uur gingen we met de boot richting Fitsroy Island, dit duurde ongeveer 50 minuten. En ik ben niet zeeziek geworden, wat wel een wonder was, want op gegeven moment schommelde het behoorlijk heen en weer. Maar goed na aangekomen te zijn met onze boot, welke overigens 90% Aziatisch was, hebben we eerst onze snorkel spullen en ''stinger suit'' opgehaald. Dit omdat het kwallen seizoen is en dan zo'n sexy pak wel verstandig is, aangezien de kwallen hier je gewoon ziek/verlamd/dood kunnen maken, super gezellig (gelukkig zijn er geen foto's van haha!). Daarna zijn we over het eiland gewandeld naar het ''beroemde'' Nudey Beach. De weg erheen was nogal zwaar aangezien we met onze slippers en rugzakken en snorkels over stenen moesten klimmen en de salamanders en andere beesten moesten ontwijken. Maar eenmaal aangekomen was het super mooi! (de foto's staan op mijn Facebook). Het water was super helder en het strand super wit. Het schijnt dus ook dat de standen in Hawaii worden aangelegd met zand uit Australië! Maargoed, hier hebben we lekker met onze mooie pakjes in de zee gezwommen en gesnorkeld en we hebben SUPER veel visjes enzo gezien, NOT! haha. Daarvoor moeten we toch maar een keer naar het Great Barrier Reef :)
Al met al was het een super relaxt dagje, inclusief paddle boarden, dat is op een surfboard staan met een paddel, het klinkt simpel maar je hebt best goede evenwicht nodig, maar het is me wel gelukt!
Na ongeveer 8 uurtjes op het eiland gingen we weer terug met de ferry om uiteindelijk bij Tim zijn hostel lekker te eten en toen was het dagje alweer voorbij.

Verder bestaan mijn dagen vooral uit werken achter de receptie, dit gaat best goed alleen is het soms best lastig om mensen via de telefoon te verstaan. Zaterdag heb ik mijn eerste solo dienst, wat ik eigenlijk best eng vind :(.

Verder moet ik natuurlijk ook wel wat melden over mijn heimwee aangezien ik het in mijn vorige blog best lastig had. Heimwee is er helaas nog steeds bijna iedere dag. Ik probeer mezelf bezig te houden en heb momenteel veel contact met mijn begeleidster in Nederland om te kijken of we een oplossing kunnen vinden om mijn heimwee te verminderen. Ik hoop dat hier iets uitkomt waardoor ik niet meer (elke dag) naar huis wil en het beste kan halen uit mijn stage hier. :D

Vandaag en morgen ben ik lekker vrij dus ga ik waarschijnlijk naar het strand/zwembad. Ik wil alle lieve mensen in Nederland een dikke knuffel geven en bedanken voor alle lieve berichten tot nu toe, dat helpt me echt!

Dikke kus!!!

ps. mijn link naar mijn Facebook voor mijn foto album (openbaar gemaakt dus kan iedereen kijken!) :

https://www.facebook.com/kelly.huisman.39/media_set?set=a.878455042177602.1073741830.100000393437919&type=3

  • 26 Februari 2015 - 09:57

    Marian Huisman:

    Lieve Kelly,
    Het komt vast allemaal goed met je heimwee. Ik vind je zo super stoer dat je dit alleen doet! Natuurlijk is het moeilijk, helemaal alleen in het onbekende... Probeer te genieten van al het moois wat Australie te bieden heeft! Dikke knuffel!

  • 27 Februari 2015 - 14:45

    Ronald:

    Hoi Kelly,

    Je blog weer met plezier gelezen. Heb ji ook contact met andere stage lopers?
    Mischien kunnen die je ook helpen om over het heimwee gevoel heen te komen.
    Zet hem op want je kunt het. Doe de groetjes aan Tim en geniet er samen van.
    Ronald

  • 27 Februari 2015 - 20:06

    Jenny Huisman:

    he Kelly, heb nu je verslag gelezen. fijn meid dat Tim er een dagje was en jullie samen een heerlijk dagje hebben gehad. hoe ver reizen zit Tim van je vandaan? en schrijf alle ellende ook maar lekker van je af. eventueel zet je het maar in een pb tje... ben je het lekker kwijt..
    foto s zien er ook erg mooi uit.. wat mooi daar. geniet maar lekker daar ... ook de groetjes aan Tim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Komend half jaar ga ik voor mijn stage Down Under in Cairns, Australië. Hiermee probeer ik jullie allemaal een beetje op de hoogte te houden!

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 6168

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 22 Juli 2015

Stage Down Under

Landen bezocht: